Měli jsme se sejít a popovídat si, jenže betonovací práce na zahradě mi toto bohužel znemožnily uskutečnit, a tak jsem se jenom na skok zaběhnul podívat, jestli je mašinka tak luxusní, jak se o ní povídá.
![]() |
Nejprve mi dovolte pár faktů z historie provozu tohoto dopravního prostředku. První vlak byl vypraven 4. října 1883, kdy vykonal trasu z Paříže přes Mnichov, Vídeň až do Giurgiu v Rumunsku. Tam pasažéři přestoupili na trajekt přes Dunaj, nastoupili do vlaku směr Varna v Bulharsku. Odtud už pak pouze trajektem do Istanbulu.
![]() |
Později byl tento spoj nahrazen jinými moderními vlaky, trasa byla zkrácena z Paříže do Štrasburku, přes Vídeň a je již symbolem luxusního cestování. Není ale pouze jenom jedna. Prý existuje několik paralelně provozovaných tras, někdy i malými soukromými společnostmi a pouze přebírají dobré jméno vlaku. Toť tedy několik základních faktů.
![]() |
Jak jsem již napsal, na vlastní oči jsem jej viděl na Smíchovském nádraží. Ihned po vstupu do nádražní haly vás mohl trknout malý recepční stoleček, kde stáli dva mladíci a usměrňovali cizince na třetí nástupiště, kde byl vlak ustájen. Vydal jsem se s davem. Na nástupišti mne uvítala ještě větší recepce - dva stolečky a dvě hezké dámy - plus koberec s logem společnosti na zemi. Všude kolem pobíhali jednak cestující (jelikož vlak odjížděl zhruba za hodinu, tak se s nastupováním neotálelo), zaměstnanci, kteří je usazovali, turisté, kteří jenom fotili a blbě čuměli do oken (mezi nima jsem byl i já) a pak naši policejní orgáni, kteří dohlíželi na všudypřítomný klid.
![]() |
Vlak jest složen ze sedmnácti vagónů, kde většina z nich jsou spací vozy a zbytek jsou restaurace a bary. Uvádím to v množném čísle, protože se mi zdálo, že těch barů je tam nějak moc, ale mohu se mýlit. Jak jsem si tak pochodoval a nakukoval dovnitř, docela jsem slintal. Každé kupé je určeno pouze pro dva lidi, celé je obloženo ve dřevě, máte k dispozici malou koupelničku a, tuším, i propojovací dveře do vedlejšího kupé, snad kdyby jelo více lidí pohromadě. Tím posledním si nejsem vůbec jist, ale co taky člověk může zjistit pouhým letmým pohledem dovnitř.
![]() |
Nemohl jsem si odpustit a vyfotil jsem si nejenom vlak, ale i zaměstnance ve slušivých uniformách. Velice ochotně mi zapózovali. Jsou na to evidentně zvyklí. Chvíli jsem tedy okouněl okolo, snažil se vykoukat, jak hezký mají jídelní vůz a pak už šup zpět betonovat. Asi nejvíce budete mít z těch fotografií. Bohužel berte je trochu s rezervou, přeci jenom mám pouze kompakt.
![]() |
3 komentáře:
Krása! Tím bych chtěla podniknout cestu po Evropě:)
Taky bych se tim projel. jenze to je pro trosku movitejsi ;) Predpokladam, ze mineralka v restauraci bude stat neco kolem 20 euro :)
Někdy se pojedem projet ;-) Ale vidim to dřív na tu cestu pendolinem, člověk to musí brát postupně..
Okomentovat